cerita cinta kami :))
21 Sept 2015, ϟ 0 shout(s)

ramaiii yang tanya, paez tahu tak tentang kewujudan blog akuuu? paez tahu tak aku suka cerita kisah kami dalam blog? paez tahu tak kadang-kadang aku suka cerita lucah kitorang ? and the answer is yesssssssss. :) kaw gilee dia tak tau. dia setiap hari laaa baca blog akuu. kalau aku tak update, dia orang pertama yang akan membebel potpetpotpet kalah mak aku. :p aku kan pemalas ya rabbiiii. :p tapi kotttt laaa kannnn kalau ada yang kurang selesa dengan jalan penceritaan dekat blog aku yang kadang-kadang very the detail, i is ok jewwww. ;)) dengan penuh merendah diri aku nak tanya, kenapa baca? muehehehe :p
aku mula kenal siapa lelaki bernama muhamad faiz ni dari tahun 2007 lagii. lamakan . haha tapi masa tu aku darjah 6 tau . aku yang beria-2 suka dia . dia ta pandang aku pun masa tu . ok satg sambung lain . hahaa . yes trust me. dalam ramai-ramai lelaki yang aku kenal sepanjang aku hidup, kalau kaw tanya aku kenapa aku pilih dia, 4 helai A4 paper pon belum tentu cukup aku nak hurai satu-satu. ;)) aku tak nafikan walaupun paez ni bukan spesis romantik sikit-sikit bagi bunga, sikit-sikit bagi hadiah, sikit-sikit buat suprise tapi dia punya kebaikan anyonyonyooo jauhhh lagi banyak untuk tutup segala kekurangan dia. :) tapi satu benda aku paaaaaling salute dengan paez, dia paaaaaaaling hormat orang tua. dia sangattttt la suka berborak dengan orang tua. kaw boleh tinggal je dia 5 jam berborak dengan nenek mana ntah tak kenal pon tapi dah gaya macam nenek dia. seriuss. :))
ok start dari darjah 6 lagi sebenarnya aku suka paez ni . act , masa tu paez langsung ta pandang aku tauu . yela org tgah ad awek . hahah sory masa tu cinta monyet lagi yaww :D ok sampai la aku masuk form 1 . still lagi dok simpan hati kat paez ni . hahaha . sampai la naik form 2 aku give up . cewahhh duluu bebudak mana tahu giveup-2 nie . hahaa . act , kiteorang skola ta sama pun . cuma rumah je dekat . hahaa . then dia ni sepupu aku punya kawan . so dari situ laa boleh kenal and suka kan . hahaa . ok . sampai laa aku dah give up . then form 4 aku pun pindah sekolah . sekolah mana ? hahaa . aku masuk sekolah TEKNIK BALIK PULAU . then bila aku pindah je skola tu kau tahu ap ? si paez ni pun masuk sekolah lama aku . oh godd ! hahaa . masa tu aku tatahu pun . hahaa . act , kalau korang nak tahu , kteorang umur ta sama pun . hahaha :D aku tua dia setahun . so masa tu aku form 4 dia form 3 laa . hehee :)
ok mesti korang tertanya-2 bila yg kami kenal kan ? hahaha . ok mcm ni cerita dia . masa tu cuti skola tau . ta lama pon cuti skola tu . myb cuti seminggu cm tu kot . ta slap aku laa . so aku pun balik rumah la . dah cuti kan . masa tu aku form 5 dia form 4 . masa tu aku tak leh tidor . so apa lagi bukak FB laa . masa tu zaman FB lagi kann . haha . mana ad wechat whatsapp bagai ni . hahaha :))masa tu pukol berapa ? masa tu dlam pkol 2.30 mcm tu la . aku ON jew FB . oh yaa sebelum ni paezz ni add aku kat FB taw . tapi , hahaha aku ta accept pon dia . hahaa . so masa mlam aku taleh tidor tu aku ON FB then tetiba rasa nak accept dia . aku accept jew dia . fuh dia terus chat aku . hahaha masa tu aku buat layan ta layan laa . then dh lama chat tau dia buat ap ? hahaa . dia ajak aku kuar mlm tu . cewahh first tu jual mahal la aku . hahaha . kena la jual mahal skit kann . hahaa . masa tu tgah sakit hati lagi sebenarnya sbb dulu dia taa terima aku . hahahahahahah :DD
ok lepas dia dah pujuk punya pujuk . aku pon kesian ok laa aku pun kuar laa dgn dia masa tu . masa tu dh pukol 3 pagi kauu ! haa nmpak taa gmbaq atas tu ? masa tu dia tiptop ahh naik 125 beb . moto tu laa aku naik mlam tu . act , skit pon aku ta pandang moto harta dia tu . aku pon tatau dia naik apa masa tu . dah lama ta ambk tau psal dia . ok kuar mlam tu tak g memana pun . ronda kampung jaa . then ad laa benti satu tmpt ni . hahaa . masa tu dia tgah ambk hati aku laa konon . tahu dia ckap ap ? hahaha " skrg ni dia cantik nahh " wahh aku msa tu kembang setalam laa crita dia . haha . malu pun ada kan . lpas dudk smbang bagai nak rak . aku sruh dia anta balik . tapi masa tu dia ta mnta number aku aku pun ta mita number dia . lepas jaa dia anta aku balik . kami contact melalui FB jiaa . tada call n text . then esok tu kami kuar lagi tauu .. mcm biasa la kuar .. kerap juga la kami kuar .. then sampai satu hari tu dia minta couple .
5.6.2012 bermula laa kisah cinta kami . tapi pada awalnya kami ta percaya satu sma lain . act , ramai org cerita kat aku yg dia ni " playboy " gilaa kau . org handsome kann . biasa laa . tapi aku dgaq jalaa kann . memang masa mulanya lpas jia couple kami ta kuar mcm sbelum ni . jmpa pon ta . satu hari tu , petang tau aku ronda dgn kawan aku , then aku lalu bawah flat dia . then aku nmpkk dia aku pggil . then ckap kejap jaa sbb masa tu dia nak g mancing dgn kawan-2 dia . sokey laa . mlm tu aku text dia tny dia la kan . kami ni couple ke ap . then dia ckap couple . start situ la kami serius . yess start mlm tu kami jadi couple mcm org lain . berjumpa text sllu call sllu . start dari situ juga aku ubah dia . dari playboy jadi setia . YESSS ! aku berjaya . aku berjaya buad dia sayang aku , dan berubah demi aku . YESSS mmg dia berubah . act , bila kami dah bercinta nak masuk 3 4 bulan . ada jaa makhluk allah ni mengacau hubungn kami . mulut manusia kan . mmg taleh katop . tapi alhamdullilah kami bahagia . :)) masa tu sama-2 sekolah . aku plak stay asrama . so susah la nak jumpa . TAPI ! aku suka tentang dia adalah , bila aku merungut aku lapar . dekad sepantas kilatnyaa dia datang asrama aku hantar makanan . see ? bertapa sayang nyaa dia dkad aku kan . boleh dikatakan selalu laa dia anta makanan if aku stay asrama . masa kami sekolah laa banyak halangan dalm hubungan kami . yess ! aku mengaku aku smpai giveup . tapi bila aku tgok kesungguhan dia untuk jaga hubungan kami . alhamdullilah smpai skrang kami bersama . aku habis jaa sekolah , dia still sekolah . masa tu dia SPM . aku byak tlg dia . stdy smua kat rumah dia . aku bantu dia . alhamdullilah ayah dia suka tgk perubhan dia . YESSS ! dia mmg malas dlam belajar . tapi ! aku paksa because i want he succces ! wlaupun result SPM dia tak gempak mcm org lain . tapi aku bngga dgn dia sbb dia berusaha . wlaupun dia ta pandai mcm org lain aku tetap bangga . sbb dia rajin berusaha . habis jaa sekolah . aku smabung belajaq . ta jauh pun . dekad balik plau jugaa . yess ! time aku belajar laa terlalu bnyak masalh dlam hubungan kami . YESSS aku mengaku masalah semua datang dari aku :(
tapi . tapi . tapi ! alhamdullilah dia still nak terima aku . :)) thnk biy sbb still terima bby :* act , bila dia dah start kerja , aku jadi bangga dgn dia . sbb ad laa mulut manusia ckap pasal dia . " malas kerja , harap duit mak bapak " mcm org ckp kat dia . bila dia dah start kerja , alhamdullilah . aku tgok dia berjaya . dia nak beli ap smua dia usaha sendiri . :)) aku bangga tau :* yess ! memang kami berdua . tak campur dgn org . sebab ap ? SEBAB KAMI SUSAH SENANG KAMI DUA JA , KAMI SUSAH SORANG PUN TADA . KAMI SENANG SEMUA BERTENGGEK . THAT WHY AKU SAYANG DIA MCM AKU SAYANG DIRI AKU . aku lapar ? dia la orang paling risau . aku sakit ? dia la orang yg rawat aku . in sha allah . dengan izin ALLAH kami akan bersama . dan kalau tada jodoh . aku akan simpan kenangan kami dan aku akan buat dia kenangan paling terindah aku :)) ilove you biyy :*


Terima Kasih :) Nanti Baca Lagi :*

new past



Credit

Skin Made By : HafizZulkafly . Edit by Nr.faeza . Others Help :